Workshops en kunstlessen


Huidig

Op dit moment geef ik geen workshops meer, omdat ik me meer op mijn illustraties en patisserie ga richten.


Festivals en speciale weken

Creaweek voor de hele familie - met ouders én kinderen samen maken we een hele week de meest bijzondere knutsels.
Folkshegeskoalle, Terschelling, 2015 & 2016

Heksen en Tovenaars - op camping Geversduin in Castricum verzorg ik een hele week het creatieve ochtendprogramma voor alle campingkinderen
KinderKunstCamping, De Cultuurschool, Castricum, 2015

Fotografie en Architectuur - met een groep 12-15 jarigen onderzoek ik 'de bouwput' van Leidsche Rijn. We fotograferen de plekken waar nu nog niks is, en vullen die zelf in.
De Vrijstaat, Utrecht, 2015

Flierefluiters - kinderen konden van bijzonder materiaal en schoon restafval zoals plastic flesjes de gekste fantasievogels komen maken.
Rol: bedenker, uitvoerder

Festival De Betovering, Den Haag, 2014

Toevallige karakters - in samenwerking met Billy's Playground. Ik heb een workshop ontwikkeld waar kinderen karkaters voor verhalen gaan ontwerpen. Deze tekeningen dienen later als inspiratie voor het bedenken van verhalen.
Rol: bedenker, uitvoerder
Springtij Festival, Oostende, België, 2014


Animatielab - kinderen konden een serie foto's van zichzelf voor een greenscreen laten maken. Hier maakte ik in de computer een animatiefilmpje van. De groene achtergrond werd vervangen door een tekening die het kind zelf had gemaakt
Rol:  bedenker, uitvoerder

Leidsche Rijn Festival, Utrecht, 2013

Streetwalker - ik werkte mee aan het project van het Sloveense theatergezelschap Kud Ljud. Samen maakte we van het dorp Midsland een groot openluchtmuseum waar elk normaal voorwerp zomaar ineens een kunstwerk kon zijn
Rol: assistent, uitvoerder
Oerol Festival, Terschelling, 2013


Beeldenjagers - in een doorlopende workshop konden kinderen bij mij fantastische foto's maken van normaal saaie objecten als waterflesjes en plastic bekertjes
Rol: bedenker, uitvoerder
Festival Eigenwijzer, Utrecht 2013

De Monstertuin - in een woest stukje natuur konden kinderen goed gecamoufleerde monsters vinden door al hun zintuigen te gebruiken. Daarna gingen ze zelf monsters maken in de monsterwerkplaats
Rol: bedenker en uitvoerder, in samenwerking met Myrthe Mandemakers
Leidsche Rijn Festival, 2012

De Wodo's van het Woud - in stukjes boomschors konden de lang vergeten bosgeestjes, de Wodo's, weer herontdekt worden
Rol: bedenker en uitvoerder
Zingende Beelden Festival, Utrecht, 2012


Overig 
2014: workshopdocent bij Bibliotheek Velsen
Ik ontwikkelde een aantal workshops rond mediawijsheid en literatuur, en gaf deze aan verschillende scholen in de regio.

2011-2015: workshopdocent en creatief begeleider bij Kunstgras
Ik verzorg creatieve workshops en lessen voornamelijk voor volwassenen
2013 - 2014: docent aan de Volkshogeschool Utrecht
Hier geef ik mijn fotografiereeks De Beeldenjagers (voor volwassenen)

2012 - 2013: docent UCK
Voor het Utrechts Centrum der Kunsten verzorg ik lessenreeksen voor kinderen
2012-2013: Multimedia docent aan KSU de Kameleon te Utrecht
Voor een aantal maanden verzorgde ik lessen rondom 'multimedia' voor groep 3 en groep 6. We behandelen fotografie, fototrucage, animatie en film 
2010-2011: workshopdocent bij Pink Pepper, Amsterdam
Ik verzorgde creatieve en culinaire workshops op locatie (voor volwassenen)